Αναζήτηση
  • Xristina Iakovidou

Υγιεινές επιλογές για σνακ στην παραλία

Σαββίνα Κουσαίτη

Επιστήμονας Τροφίμων και Διατροφής

Κλινική Διαιτολόγος

Ο καύσωνας πια είναι προ των πυλών και η εξόρμηση στην θάλασσα για κολύμπι και ξεκούραση είναι η ιδανικότερη επιλογή! Δεν είναι άλλωστε λίγες οι φορές που ξεκινήσαμε από το πρωί το μπάνιο μας και επιστρέψαμε αργά το βράδυ στο σπίτι. Η παραλία και ο ήλιος ανοίγουν την όρεξη και το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να οργανωθούμε για να είμαστε χορτάτοι και ενυδατωμένοι όλη μέρα.


Υπάρχουν διάφορα ροφήματα και χορταστικά σνακ που μπορούμε να επιλέξουμε, ετοιμάζοντας τα ήδη από το σπίτι ή αγοράζοντας τα απ’έξω. Η δική μου συμβουλή, βέβαια, είναι να προμηθευτείτε κάποιου είδους φορητό ψυγειάκι ή ισοθερμική τσάντα (lunchbox), τα οποία διατηρούν τα τρόφιμα και τα ροφήματα στην κατάλληλη θερμοκρασία,για να είναι πάντα ασφαλή προς κατανάλωση. Με αυτόν τον τρόπο οργανώνουμε ακριβώς το τι θα φάμε και δεν καταφεύγουμε στην κατανάλωση θερμιδικά πυκνών τροφίμων και ποτών με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αλάτι (πχ πατατάκια, clubsandwich, μπισκότα, μπύρα), τα οποία θα μας βαρύνουν εμποδίζοντας μας να κολυμπήσουμε άνετα και να αθληθούμε. Επίσης, οι επιλογές αυτές δεν θα μας κρατήσουν χορτάτους,καθώς είναι υψηλού γλυκαιμικού δείκτη και χαμηλής περιεκτικότητας φυτικώνινών και αυξάνουν την πιθανότητα αφυδάτωσης λόγω της περιεκτικότητάς τους σε αλάτι.

Οι ιδανικότερες επιλογές, λοιπόν, είναι:

· Νωπά ή αποξηραμένα φρούτα. Τα φρέσκα φρούτα υπερτερούν, βέβαια, σε υγρασία, το οποίο αποτελεί το ζητούμενο, σε μία ζεστή μέρα.

· Λαχανικά, όπως αγγουράκι, ντοματίνια, καρότα. Μαζί με τα φρούτα αποτελούν εξαιρετικά καλές επιλογές, διότι λόγω των ηλεκτρολυτών που περιέχουν εξυπηρετούν στην καλη υδάτωση του οργανισμού.

· Ανάλατοι ωμοί ξηροί καρποί.Περιέχοντας καλά λιπαρά και πρωτεΐνη θα μας προσφέρουν κορεσμό για αρκετή ώρα.

· Αν προτιμάτε τις πιο αλμυρές γεύσεις, ετοιμάστε σπιτικά popcorn και νοστιμέψτε τα με πάπρικα, αντί για αλάτι. Έχει πολλές φυτικές ίνες, και όταν φτιάχνεται με λίγα λιπαρά (χωρίς την προσθήκη βουτύρου) έχει και χαμηλή θερμιδική αξία. Επίσης, λόγω του όγκου του, θα σας χορτάσει!

· Αν επιθυμείτε μια πιο γλυκιά γεύση, δοκιμάστε απλές ρυζογκοφρέτες ή με γεύση ή μπάρες δημητριακών.



· Αν έχετε προμηθευτεί ψυγειάκι, τότε ιδανική επιλογή αποτελεί και το γιαούρτι. Αλλιώς μπορείτε να παραγγείλετε γιαούρτι με δημητριακά, φρούτα, ανάλατους ξηρούς καρπούς ή κάποιο smoothieμε ζωικό ή φυτικό γάλα και την προσθήκη φρούτου.

· Sandwichμε γέμιση φυστικοβούτυρου/ταχινιού/αμυγδαλοβούτυρου και φρούτο.

· Ψωμάκι σε οποιαδήποτε μορφή (τορτίγια, αραβική πίτα, ψωμί του τοστ κ.α.), ιδανικά ολικής άλεσης σε συνδυασμό με πρωτεΐνη, όπως τυρί, γαλοπούλα αυγό και λαχανικά, για ένα πλήρες και ταυτόχρονα ελαφρύ γεύμα.

· Ψωμάκι ή κριτσίνια ή κράκερς με χούμους, φιλαδέλφεια ή πάστα ελιάς και λαχανικά.

· Σαλάτα προσθέτοντας κάποια πηγή υδατανθράκων, ιδανικότερα σύνθετων, όπως κρουτόνς, πέννες ολικής άλεσης, καλαμπόκι, πρωτεΐνης όπως κοτόπουλο, τυρί, αυγό, γαλοπούλακαι καλών λιπαρών, όπως ελιές και αβοκάντο.



Σημείωση: Να θυμάστε να έχετε πάντα μαζί σας νερό και να φροντίζετε να ενυδατώνεστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα.



Σαββίνα Κουσαίτη

Επιστήμονας Τροφίμων και Διατροφής

Κλινική Διαιτολόγος


Μίνι Βιογραφικό Σημείωμα

Η Σαββίνα είναι Κλινική Διαιτολόγος, ενεργό μέλος στο Συμβούλιο Εγγραφής Επιστημόνων/ Τεχνολόγων Τροφίμων και Διαιτολόγων Κύπρου και μέλος της Κυπριακής Εταιρείας Κλινικής Διατροφής και Μεταβολισμού (CyESPEN).

Αποφοίτησε από το Τμήμα Επιστήμης Τροφίμων και Διατροφής του Πανεπιστημίου Αιγαίου το 2016 και ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Διαιτολογία, το 2018, στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Η προπτυχιακή της διπλωματική εργασία αφορούσε στην υιοθέτηση της Μεσογειακής Διατροφής και στην συνιστώμενη αύξηση βάρους κατά την κύηση, ενώ στην μεταπτυχιακή διατριβή της ασχολήθηκε με τις επιστήμες της

Διατροφογενετικής και Διατροφογενωμικής, μελετώντας την επίδραση συγκεκριμένων γονιδίων και πολυμορφισμών στην προδιάθεση της παχυσαρκίας. Ως επαγγελματίας σε έναν κλάδο ο οποίος εξελίσσεται διαρκώς προσπαθεί να ενημερώνεται πάντα για τα νέα επιστημονικά δεδομένα, διαβάζοντας άρθρα από έγκριτα περιοδικά, παρακολουθώντας συνέδρια και ημερίδες σε Ελλάδα και εξωτερικό.

110 προβολές

Social 

To φαρμακείο μας

Untitled-1.png
  • Facebook - Grey Circle
  • Instagram - Grey Circle

Επικοινωνία

Αγ. Γλυκερίας 35 
111 47 Γαλάτσι

21 0213 1185